Dieta dla staruszków

Starsze osoby muszą zwracać szczególną uwagę na swoją dietę. Ich organizm okazuje się bowiem słaby, wyczerpany i często dolegają mu różne choroby, jak nadwaga, cukrzyca, nadciśnienie tętnicze, reumatyzm, wrzody żołądka. Seniorom może też szwankować pamięć. Bardzo wskazane jest to, aby osoby w zaawansowanym wieku jadły jak najwięcej różnorodnych warzyw i owoców, które zawierają bogactwo witamin, minerałów i błonnika. Substancje te pomagają poprawić przemianę materii, poprawiają stan włosów, skóry i mięśni, podnoszą nastrój. Starsze osoby nie powinny tez zapominać o substancjach pomagających utrzymać sprawny umysł. Wśród nich znajdują się zwłaszcza zdrowe tłuszcze, magnez i potas, które znajdziemy w orzechach, oliwkach, pestkach dyni i słonecznika, sezamie, pomidorach, ziemniakach, kukurydzy, bananach. Starsze osoby powinny natomiast zrezygnować ze słodyczy, które źle wpływają na przemianę materii i serce oraz zęby. Zamiast nich lepiej chrupać orzechy czy suszone owoce. Ze względu na słabe kości starszych osób, trzeba też w ich przypadku pamiętać o białku – zwierzęcym bądź roślinnym, zawartym w roślinach strączkowych, grzybach i orzechach.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących medycyny. Informacje jakie tutaj zamieszczam to ciekawostki medyczne. Wszystkie wpisy są rzetelne i oparte o moje doświadczenie zawodowe. Mam nadzieję, że blog Ci się spodoba i zostaniesz tutaj regularnym gościem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: