Antyoksydanty w zbilansowanej diecie

Nieodpowiednio zbilansowana dieta, boga w witaminy i mikroelementy, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie. Może powodować nowotwory, cukrzycę, miażdżycę oraz wiele innych dolegliwości. Jednak odpowiednia ilość tak zwanych antyoksydantów pozwala na zachowanie równowagi organizmu. Wolne rodniki, będące aktywnymi cząsteczkami tlenu, w zbyt dużej ilości powodują degenerację organizmu. Natomiast antyoksydanty stanowią obronę przed zachodzeniem niszczących dla komórek reakcji. Ich działanie polega na łączeniu się z wolnymi rodnikami, dzięki czemu neutralizują ich negatywny wpływ. Rozróżnić możemy podział na antyoksydanty odżywcze i nieodżywcze. Pierwsze z nich to witaminy A (zawarta w tranie, maśle, jajach, szpinaku), E (w którą bogate są orzechy, olej roślinny) oraz C (znajdująca się w owocach cytrusowych, natce pietruszki, czy czarnej porzeczce). Natomiast antyoksydanty ni odżywcze, którymi są flawonoidy, polifenole oraz terpeny, odnaleźć możemy w zielonej i czarnej herbacie, jabłkach, czerwonym winie. Poza tym, witaminy takie jak D3, B6, czy kwas foliowy wpływają pozytywnie na procesy oksydacyjne organizmu, zmniejszając wytwarzanie wolnych rodników. Oprócz zbilansowanej diety, zawierającej odpowiednie substancje odżywcze i witaminy, aby wpłynąć na gospodarkę oksydacyjną organizmu, potrzebny jest wysiłek fizyczny, który powoduje zwiększenie ilości tlenu dostarczanego do organizmu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: