Dieta dla sportowca

Sportowcy muszą zwracać szczególną uwagę nie tylko na treningi, ale również na swoją dietę. Odpowiednie pożywienie buduje bowiem silne i sprawne mięśnie, nie dopuszcza do zgromadzenia nadmiaru tłuszczu, dodaje sił iż większa wydolność. Każda dyscyplina wymaga od sportowca czegoś nieco innego, dlatego tez nie ma jednej, uniwersalnej diety dla sportowca. Inaczej będzie odżywiał się bokser, który musi mieć dużą masę mięśniową, a inaczej gimnastyczka, której zależy na połączeniu sprawności i lekkości. Każdy sportowiec powinien jednak przestrzegać pewnych podstawowych zasad żywienia. Ważne jest na przykład to, aby jeść cztery do sześciu posiłków dziennie. Nie powinny one być bardzo duże, ale za to pożywne, zawierać odpowiednią, w zależności od dyscypliny, ilość białka, węglowodanów i tłuszczu. Istotne jest to, aby trenować na godzinę lub dwie po jedzeniu i aby zaraz po treningu uzupełnić energię poprzez odpowiednio dobrany posiłek. Każdy sportowiec powinien też unikać słodyczy i alkoholu, a za to spożywać wiele warzyw, owoców, zbóż i źródeł białka, to jest mięsa, nabiału, orzechów, fasoli.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących medycyny. Informacje jakie tutaj zamieszczam to ciekawostki medyczne. Wszystkie wpisy są rzetelne i oparte o moje doświadczenie zawodowe. Mam nadzieję, że blog Ci się spodoba i zostaniesz tutaj regularnym gościem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: