Dieta dla sportowców

Sportowcy mają większe zapotrzebowanie na węglowodany i białko, aniżeli ludzie, którzy prowadzą siedzący tryb życia. Jednocześnie sportowcy muszą zachować odpowiednią masę ciała, dlatego nie mogą jeść wszystkiego, na co mieliby ochotę. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki i czuć się dobrze, sportowiec powinien zatem odżywiać się bardzo racjonalnie. Warto, aby spożywał cztery do sześciu posiłków dziennie, oczywiście, pamiętając o tym, aby nigdy nie jeść tuż przed treningiem, gdyż wówczas może ruszać się ociężale i cierpieć na ból brzucha. Sportowcy powinni spożywać produkty jak najmniej przetworzone i tłuste, jeść dużo surowych owoców i warzyw, ciemne pieczywo, chude mięso i nabiał lub też produkty sojowe, które zawierają doskonale przyswajalne białko, a są nisko kaloryczne. Szczególnie ważny okazuje się posiłek potreningowy sportowca, który powinien składać się z dużej ilości białka i węglowodanów. Dobrze też, aby sportowiec pił napoje izotoniczne oraz suplementował magnez i potas, odpowiedzialne za sprawną prace mięśni.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących medycyny. Informacje jakie tutaj zamieszczam to ciekawostki medyczne. Wszystkie wpisy są rzetelne i oparte o moje doświadczenie zawodowe. Mam nadzieję, że blog Ci się spodoba i zostaniesz tutaj regularnym gościem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: