Pobudzenie do pracy układu trawiennego

Jeżeli nasz układ pokarmowy szwankuje, jeżeli zdarzają nam się zgagi, zaparcia, wzdęcia czy po prostu uczucie ociężałości po posiłkach, powinniśmy szybko zareagować. Najlepiej zwalczać podobne objawy za pomocą ziół takich, jak mięta, rumianek, bratek, skrzyp, melisa. Dobrze też nieco zmienić nawyki kulinarne, zacząć jeść niewielkie posiłki raz na trzy czy cztery godziny, bez podjadania w miedzy czasie. W trawieniu skutecznie pomagają zioła i przyprawy dodawane do potraw, takie jak pieprz, chilli, curry, oregano, tymianek, bazylia, zielona pietruszka. Nasz układ pokarmowy zostanie tez pobudzony do pracy przez błonnik, który znajdziemy w ogromnych ilościach w jabłkach, kiwi, kapuście, roślinach strączkowych oraz pełnych ziarnach zbóż. Na pewno też pomoże nam aktywność fizyczna, aczkolwiek nie uprawiany tuż po posiłku, lecz co najmniej godzinę później. Na poprawę układu trawiennego działa zwłaszcza pływanie, bieganie, jazda na rowerze, jak też ćwiczenia wykonywane w leżeniu, angażujące mięśnie brzucha.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących medycyny. Informacje jakie tutaj zamieszczam to ciekawostki medyczne. Wszystkie wpisy są rzetelne i oparte o moje doświadczenie zawodowe. Mam nadzieję, że blog Ci się spodoba i zostaniesz tutaj regularnym gościem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: