Zalety błonnika pokarmowego

Jeżeli pragniemy zachować zdrowy układ trawienny oraz piękna figurę, powinniśmy od dostarczaniu codziennie naszemu organizmowi błonnika. Jest to cukier nie trawiony przez ludzki organizm, który pomaga oczyścić jelita z resztek pokarmowych, pobudza do pracy wątrobę oraz przeprowadza detoksynację organizmu. Znajdziemy go w jabłkach, marchwi, sałacie, kapuście, brokułach, kiwi, cebuli, czosnku, pietruszce, bazylii, ciemnym makaronie i pieczywie, a także w ryżu. Błonnik znajduje się w różnych ilościach, praktycznie we wszystkich warzywach i owocach oraz zbożach. Szczególnie duże jest go zaś w roślinach strączkowych, takich jak groszek, kukurydza, fasola, soja, cieciorka, soczewica. Aby dostarczyć organizmowi błonnika, warto zjeść na śniadanie kanapki z ciemnego pieczywa i jabłko, na drugie śniadanie dwa kiwi i wafla ryżowego, na obiad zupę jarzynową, na podwieczorek ryż zapiekany z jabłkami, a na kolację grzankę z pastą fasolową. W ten sposób zapewnimy naszemu układowi pokarmowemu odpowiednią ilość błonnika.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących medycyny. Informacje jakie tutaj zamieszczam to ciekawostki medyczne. Wszystkie wpisy są rzetelne i oparte o moje doświadczenie zawodowe. Mam nadzieję, że blog Ci się spodoba i zostaniesz tutaj regularnym gościem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej: